Najczęściej zadawane pytania

Jak sprawdzić dostępność produktów?

 Przy każdym z produktów znajduje się informacja o jego dostępności w sklepie:

  • Brak w magazynie – możliwe, że był to jedyny egzemplarz. Jeżeli jednak jesteś bardzo zainteresowany tym produktem, daj mi znać poprzez email: sklep@vairatka.pl lub telefonicznie: 506971133 – zobaczę co da się zrobić!
  • 1 w magazynie – jeden jedyny egzemplarz, warto się pospieszyć z zakupem!
  • Dostępny na zamówienie – produkt wykonany od zera specjalnie dla Ciebie – w celu uzgodnienia szczegółów skontaktuj się z nami drogą email: sklep@vairatka.pl lub telefonicznie: 506971133

Jak sprawdzić stan realizacji zamówienia?

Na Twój adres email będziemy przesyłać informacje o postępach w realizacji Twojego zamówienia.  Ponadto po zalogowaniu do Twojego konta będziesz miał dostęp do wszelkich informacji o Twoich bieżacych oraz już zrealizowanych zamówieniach: statusie, zawartości, podanych adresach, itp.

Jak długo będę czekać na przesyłkę?

Realizacja Twojego zamówienia nastąpi niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności za nie. Czas realizacji, jak i termin wysyłki zależą natomiast od rodzaju wybranego produktu (gotowy do wysyłki/na zamówienie)

Termin wysyłki wynika z:

  • dostępności produktów (czas ten podany jest przy każdym produkcie – produkty dostępne OD RĘKI wysyłane są zazwyczaj następnego dnia roboczego od zaksięgowania płatności, w przeciwieństwie do produktów NA ZAMÓWIENIE – przy każdym takim produkcie podany jest orientacyjny czas realizacji) 
  • wybranej formy płatności (płatność tradycyjnym przelewem widoczna jest znacznie później niż płatność PayU i PayPal).

Natomiast czas dostawy zależy od wybranej przez Ciebie formy dostawy (przy pilnych zamówieniach zalecam wybór dostawy kurierem!)

Jakie występują formy dostawy?

W zależności od ilości i gabarytu zamawianych przez Ciebie produktów, wybranej formy płatności i własnych preferencji, możesz wybrać jedną z form dostawy:

  • firma kurierska – DPD,
  • paczkomat InPost
  • poczta polska (Kurier48 oraz przesyłka priorytetowa),
  • odbiór osobisty.

Ile zapłacę za przesyłkę?

 Całkowity koszt dostawy zamówienia poznasz po dodaniu produktów do koszyka i wybraniu interesującej Ciebie formy dostawy i metody płatności – w podsumowaniu zobaczysz dokładną wartość do zapłaty. W zależności od ilości produktów, ich gabarytów oraz sposobu dostawy, koszt przesyłki wynosi od kilku do kilkunastu złotych. Jeżeli koszt dostawy w koszyku wyliczył się automatycznie  podejrzanie wysoko (dotyczy to głównie wysyłek zagranicznych) – koniecznie skontaktuj się z nami przed dokonaniem opłaty! Sprawdzimy i policzymy faktyczny koszt ręcznie!

W cenie przesyłki jest też opakowanie wysyłkowe produktu. Staramy się pakować nasze produkty na tyle ekologicznie, na ile to możliwe (czasem używamy opakowań z odzysku, możecie też znaleźć elementy z odzysku jako wypełnienie paczki). Zawsze paczki i zawartość zapakowana jest tak, by maksymalnie zabezpieczyć zawartość (a więc folijka zabezpieczająca produkt, folia bąbelkowa lub inny wypełniacz chroniący przez zgnieceniem, solidny karton, mocna taśma klejąca). W okresach zwiększonej wilgotności niektóre paczki zabezpieczone są dodatkowo folią stretch.

Jak zapłacić za zamówienie?

 W zależności od wartości zamówienia, wybranej formy dostawy i własnych preferencji, możesz wybrać jeden z następujących sposobów płatności:

  • przelew na konto bankowe,
  • płatność elektroniczna (przelew on-line PayU)
  • PayPal.

Czy mogę osobiście odebrać zamówienie?

 Oczywiście, możesz odebrać zamówienie w punkcie odbioru osobistego, znajdującym się pod adresem: Wolności 7/68 , 22-100 Chełm. Orientacyjne godziny pracy pracowni znajdziesz w zakładce Kontakt.  Przy odbiorze osobistym nie ponosisz dodatkowych kosztów.
Przed wizytą w pracowni koniecznie skontaktuj się ze mną telefonicznie – nie zawsze jestem na miejscu!!!

Co to są kupony rabatowe?

 W wielu akcjach promocyjnych oferujemy naszym Klientom kupony rabatowe. Mają one formę  kodów, które należy wpisać w koszyk, w odpowiednio oznaczonym polu. Spowoduje to przeliczenie kwoty do zapłaty z uwzględnieniem rabatu. 

Pamiętaj, że większość kodów rabatowych ma swój okres ważności. Po jego wygaśnięciu kod rabatowy przestaje być aktywny – nie spowoduje przyznania określonego rabatu.

Czy mogę otrzymać fakturę VAT?

 Do zakupionych produktów otrzymasz paragon lub na żądanie – rachunek bez VAT (nie jestem płatnikiem VATu). Jeśli chcesz otrzymać rachunek, koniecznie zaznacz ten fakt w czasie składania zamówienia! Nie ma możliwości wystawienia rachunku do paragonu.

Jak zmienić moje zamówienie?

Możesz modyfikować swoje zamówienia jedynie do momentu skompletowania jego zawartości. W momencie utworzenia przesyłki modyfikacja jest już niemożliwa.
W celu jakiejkolwiek modyfikacji swojego zamówienia (zmiana adresu, dodanie produktu do zamówienia, zmiana sposobu płatności czy dostawy), skontaktuj się z nami jak najszybciej – najlepiej telefonicznie: 506971133.

 Złożyłem błędne zamówienie. Jak je anulować?

 Możesz anulować swoje zamówienia jedynie do momentu skompletowania jego zawartości. W momencie przesłania go na wskazany adres anulowanie jest niemożliwe. W celu anulowania zamówienia skontaktuj się z nami jak najszybciej – najlepiej telefonicznie: 506971133.

Gdzie jest moja przesyłka?

 Wybierając opcję dostawy poprzez kuriera, w wiadomości email otrzymasz numer listu przewozowego oraz link do strony, na której możesz na bieżąco śledzić położenie Twojej przesyłki. Link ten również jest widoczny dla zarejestrowanych klientów sklepu, w podglądzie szczegółów złożonego zamówienia, w kolumnie Przesyłka.

Jeśli masz zainstalowaną aplikację InPost – nr Twojej przesyłki pojawi się właśnie tam. 

W razie jakichkolwiek problemów z namierzeniem przesyłki – skontaktuj się ze mną jak najszybciej!

Mam problem z zamówionym produktem. Co teraz?

 Zawsze przed odebraniem przesyłki należy sprawdzić, czy nie uległa uszkodzeniu w transporcie. W przypadku, gdy opakowanie posiada widoczne uszkodzenia zewnętrzne, zalecamy odmówienia przyjęcia przesyłki, a następnie skontaktowanie się z nami pod numerem telefonu: 506971133.

Innym sposobem jest spisanie w obecności kuriera protokołu z opisem uszkodzenia, który będzie podstawą do dochodzenia odszkodowania od firmy kurierskiej. Nie ponosimy odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w trakcie transportu – jeśli nie został spisany protokół uszkodzenia.

» szczegółowa procedura reklamacji

Czy mogę zwrócić zakupiony produkt?

 Tak, zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000 roku, w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki z zamówieniem, możesz zwrócić zakupiony w sklepie internetowym produkt bez podania przyczyny. Taki towar nie może jednak nosić śladów używania, nie może być zniszczony czy uszkodzony, musi znajdować się w oryginalnym opakowaniu z jego całą zawartością. Wyjątkiem są produkty personalizowane, wykonane na specjalne zamówienie kupującego. Personalizowany towar pełnowartościowy nie podlega zwrotowi.